Blogs

Maurice Hoogendoorn, MauriceHoog

De spiegel waar je anders niet in durft te kijken

De zomer. Die paar weken waarin het lijkt alsof de wereld op pauze staat. Agenda’s lopen leeg, reacties op e-mails duren langer en zelfs de meest opgefokte ondernemer lijkt ineens geïnteresseerd in zijn hartslag.

Voor mij – en misschien ook voor jou – is de zomer meer dan alleen ontspannen. Het is een confronterende periode. Want in die stilte hoor je dingen die je de rest van het jaar overstemt met drukte. Je kijkt in een spiegel waar je anders liever omheen loopt.

 

Lees hier de bijdrage van Maurice van Juli 2025.

 

Meer informatie:  MauriceHoog | Business coaching, met resultaat als uitgangspunt

 

'Bezieling geeft bestaansrecht'

Ik stond daar. Wembley Stadium, zomer 1985. Een uitzinnig publiek, een podium vol wereldsterren, en bovenal: een gevoel van verbondenheid dat je zelden meemaakt. Live Aid was geen concert, het was een beweging. Geen verkooppraatje, maar een missie. Dat voelde je. In de muziek, in de mensen, in de sfeer.

In Londen én Philadelphia vonden die dag twee legendarische concerten tegelijk plaats. Live Aid was een muzikaal hoogtepunt, maar ook een meesterklas in leiderschap, verbinding en het creëren van blijvende waarde. Wat als we die energie vandaag zouden inzetten in ons werk en ondernemerschap?

Lees hier de bijdrage van Maurice van Juni 2025.

 

Meer informatie:  MauriceHoog | Business coaching, met resultaat als uitgangspunt

 

Column Maurice Hoogendoorn, MauriceHoog

Maurice Hoogendoorn, MauriceHoog

'Het potlood van Terlouw'

Maurice Hoogendoorn schrijft iedere maand een bijdrage voor de leden - en verdere geïnteresseerden - van Content.  Het coachen zit Maurice in zijn DNA, waardoor hij sinds 2004 er zijn beroep van heeft gemaakt. Maurice helpt bij het vrijuit presteren, het bereiken van een volgend succes. En succes vraagt om fundamentele veranderingen, met de juiste instrumenten, mindset en doorzettingsvermogen kan iedereen keer op keer de volgende fase van succes bereiken. Als businesscoach zet Maurice mensen en organisaties op het spoor van succes. Van jonge ondernemers tot CEO’s, van gevestigde bedrijven als Sharp en Libertel (later Vodafone) tot start-ups.

 

Lees hier de bijdrage van Maurice van Mei 2025.

 

Meer informatie:  MauriceHoog | Business coaching, met resultaat als uitgangspunt

 

'Is jouw bedrijf al klaar voor de AI-revolutie?'

Stel je voor: een wereld waarin de website van jouw bedrijf niet alleen gelezen, maar ook écht begrepen wordt. Niet alleen door mensen, maar ook door de alsmaar slimmere AI-modellen zoals Gemini en ChatGPT. Klinkt als toekomstmuziek? Absoluut niet. Sterker nog, het is de realiteit van vandaag, en het is cruciaal dat jouw organisatie daar klaar voor is. Wij weten dat duurzame groei niet alleen gaat over de gebaande paden, maar ook over het verkennen van nieuwe routes. En de route naar AI-ready content is er zo een.

 

Mathijs vertelt in zijn BLOG waarom je AI moet omarmen.

Mathijs van der Hurk, Commercieel directeur Peakfort

Leonie van der Veen, CEO AddComm

'5 lessen die ik als CEO leerde van onze eigen datahack'

Leonie van der Veen - CEO AddComm - is op dinsdag 10 juni onze gastspreker tijdens de Kick-off van Content NeXt. Zij zal ons mee terug nemen naar 17 mei 2024, de dag dat ze binnen AddComm te maken kregen met een datalek.

"Een serieuze hack, die ons leven veranderde', aldus Leonie. 'De inzichten die ik sindsdien heb opgedaan zijn van onschatbare waarde. Ik hoop daarmee collega-ondernemers te helpen in het voorkomen van dit soort situaties."

Leonie schreef er een BLOG over. Voor ons een ideaal opwarmertje richting 10 juni...


Binnenkort meer blogs!