LeadLogic viert 10-jarig jubileum!
23 juni 2025
Ons NeXt bedrijfslid Lammert Heek viert met LeadLogic dit jaar het 10 jarig jubileum. “Het is alweer 10 jaar geleden dat ons mooie marketingbureau werd opgericht door serie-ondernemers Paul Leune en Jeroen Bos. Paul en Jeroen hadden al een aantal bedrijven op hun naam staan toen ze LeadLogic 10 jaar geleden oprichtten. Niet veel later stapten ikzelf en Willeke Stam in als partners. Twee keer knipperen met je ogen en we zijn zo’n 35 consultants, 90+ structurele opdrachtgevers, 2 vestigingen en 1 zusterbureau verder.” Aldus Lammert Heek.
Paul en Jeroen hadden zoals gezegd dus al een aantal bedrijven op hun naam staan toen ze LeadLogic 10 jaar geleden oprichtten. Paul: “Op dat moment zagen we een omslagpunt in online marketing. Algoritmes en de rol van onder andere Google werd belangrijker, kanalen konden niet meer los van elkaar worden gezien. We zagen in de markt een sterke vraag naar een strategische, allround partner die verschillende kanalen aan elkaar verbindt. Die rol vervult LeadLogic nu nog steeds.”
Snelstgroeiende bedrijf
Naast de groei in kantoorstoelen is in dat eerste decennium ook de prijzenkast van LeadLogic behoorlijk gevuld. “Het team groeide uit tot ruim dertig toegewijde marketeers die dagelijks werken aan het succes van hun opdrachtgevers. Hiervoor zijn we bekroond met verschillende awards, waaronder vier opeenvolgende vermeldingen als FD Gazelle, een notering in de Emerce 100 in 2023 en 2024, en recent voor het eerst een plek in de Fonk 150. In 2024 werden we bovendien erkend als een van de 1000 snelstgroeiende bedrijven in Europa met een 590e plaats op de FT 1000-ranglijst van de Financial Times. En LeadLogic behoort tot de selecte groep van Google Premium Partners. Heel tof allemaal!”
In beweging
Online marketing is een dynamisch werkgebied dat altijd in beweging is. Lammert heeft het bureau mee zien bewegen: “Het landschap verandert constant, daar moet je in mee, je moet je blijven ontwikkelen. We hebben als organisatie grote stappen gemaakt. In professionalisering en onze werkwijze, maar ook in onze uitstraling met recent nog onze vernieuwde branding. Daarmee is onze naam in de markt steeds bekender geworden, dat is heel mooi om te zien. Verbinding is al die tijd wel een rode draad geweest. We hebben een heel mooi netwerk van partners opgebouwd. We werken nauw samen met verschillende partijen in de regio, allemaal met hun eigen specialismen, aanvullend op elkaar. Ons netwerk stelt ons in staat om full-service te zijn, maar wel onafhankelijk te blijven. Dat maakt ons sterk.”
Op naar het volgende decennium!
Willeke is trots op de stabiele basis om ook de volgende 10 jaar succesvol te blijven. Zelfs wanneer de ontwikkelingen op het gebied van kunstmatige intelligentie elkaar snel opvolgen en de rol van marketingbureaus op scherpt zet. “We hebben een stabiele basis gecreëerd waardoor we kunnen groeien met behoud van kwaliteit voor onze opdrachtgevers. Klanttevredenheid, werkgeluk en innovatie staan daarbij voorop. Dat zetten we door. Met de opkomst van A.I. zien we dat de klantvraag en onze werkzaamheden veranderen. Meedenken op organisatieniveau wordt steeds belangrijker.”
Jeroen vult aan: “Dat zat al opgesloten in onze werkwijze, met consultants die bij opdrachtgevers op locatie werken. Door efficiënt te werken met A.I. kunnen we meer doen in dezelfde uren en ontstaat er nog meer ruimte om die strategische sparringspartner te zijn.”
Meer informatie: LeadLogic | Digital marketing | Ermelo en Amersfoort